Niedziela z… piosenkami o Świętach

18 Gru

Został tydzień. Ja jeszcze nie jestem w nastroju świątecznym, a to chyba już najwyższy czas. Może część z was czuje się tak jak ja. To dla Was jest ten ranking.

10. Macy Gray – Winter Wonderland

Zaczynam sentymentalnie, bo to czasy mojego liceum. Bardzo lubię tę wersję, choć oczywiście cenię też klasyczne wykonania Doris Day czy Nat King Cole’a. Charakterystyczny głos Macy Gray pasuje idealnie do tej piosenki o zimowych cudach.

9. Dandy Warhols – Little Drummer Boy

Nie ma to jak wziąć klasyk i zupełnie go zmienić. Jednak moim zdaniem w przypadku Dandy Warhols mimo zmiany klimatu mamy ewidentnie jakiś rodzaj hipstersko-alternatywnych świąt. Może i dobrze?

8. Coldplay – Have yourself a Merry Little Christmas

Chris Martin tez ma dobry głos do śpiewania kolęd. Ale zamiast wybrać ubiegłoroczną piosenkę Coldplay „Christmas Lights” mamy ich wykonanie klasyka w BBC Live Lounge.

7. Annie Lennox – Angels From the Realms of Glory

Chyba najbliższy utwór w zestawieniu przypominający polskie kolędy. Do tego głos i emocje Annie Lennox. Utwór pochodzi z wydanej rok temu płyty „A Christmas Cornucopia”, która zawiera same perełki-wykonania. Polecam gorąco.

6.Michael Buble – Let it snow

Jedna z najlepszych współczesnych wersji tej piosenki. Buble śpiewa ją z luzem i ogromnym wdziękiem. Stąd jego obecność tutaj.

5. Enya – Silent night (Oíche Chiúin)

Głos Enyi został chyba stworzony dla tej austriackiej kolędy, choć przyznaję że prywatnie uwielbiam też wersję Sinead O’Connor.

4. She & Him – Christmas Song

Są tacy, którzy Zooey Deschanel nie trawią i Ci, którzy kochają ją bezwarunkowo. Nie należę do żadnej z tych kategorii, a jednak mimo to uważam, że do tej piosenki jej słodki, uwodzicielski głos pasuje idealnie. Jednocześnie koi i uwodzi. Ładne.

3. Norah Jones & Willie Nelson – Baby, it’s cold outside

Piosenka ta chyba nie jest w Polsce zbyt kojarzona ze świętami. A szkoda… Ja odkryłem ją dzięki „Glee”, ale dopiero wersja śpiewana przez Nelsona i Jones naprawdę ujęła mnie za serce. To chyba moja ulubiona piosenka na ten przedświąteczny okres.

2. Band Aid – Do they know it’s Christmas?

Wchodzimy w sferę nienaruszalnych świątecznych klasyków. Zobaczcie jak ładnie George Michael, Sting, Phil Collins i bono wyglądają razem. W nowszej wersji też jest super-skład, ale co klasyk, to klasyk.

1. Manic Street Preachers – Last Christmas

Umówmy się – Świąt nie ma bez Kevina w Polsacie i George’a Michaela w radiu. Jednak wiem, że wielu już ta wersja irytuje, katowana od paru tygodni wszędzie. Dlatego też wybrałem cover, moim zdaniem równie dobry, jak nie lepszy od oryginału.

Na koniec mały bonus:

Jedna odpowiedź to “Niedziela z… piosenkami o Świętach”

  1. Pitur Mi 18/12/2011 @ 23:12 #

    ale zuooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!!!!!!!!!!!!!!
    bono wyglada extra!

Skomentuj

