Klipy na ringu: Nicki Minaj vs. Charli XCX

23 Sty

Budzimy się powoli z ponoworocznego zaspania. Budzi się też showbiznes. Za tydzień premiera płyty Lany Del Rey, która z ulubienicy hipsterów stała się obiektem ich zagorzałych ataków. Na tapecie ACTA i wszyscy zastanawiają się, jak to zmieni internet, w tym np. choćby i tego bloga, jeśli nie będę już mógł na nim zamieszczać klipów, trailerów czy piosenek…  W międzyczasie jednak coś trzeba robić, wziąłem więc dziś na tapetę dwa nowe klipy.

Najpierw artystka, którą jeszcze niedawno chwaliłem w podsumowaniach roku 2011. Nicki Minaj premierę nowej płyty, ponoć bardziej hiphopowej, zapowiedziała na najbliższe Walentynki. Krążek ocenimy, jak wyjdzie, w międzyczasie otrzymujemy teledysk do pierwszego, dużo bardziej hip-hopowego kawałka niż popowe hity ubiegłego roku. Mnie osobiście ani piosenka, ani bit, ani teledysk się nie podobają. Zaryzykowałbym nawet, że jest to najsłabsze, co widziałem do tej pory ze stajni Minaj… Diss na Lil Kim pierwszym singlem z albumu? Really?

Wszyscy obecnie jarają się Grimes, NME przypomina, że jeszcze w tym półroczu dostaniemy nową płytę La Roux, a No Doubt się reaktywowało i ma wydać nową płytę w końcu. Czemu o tym wspominam? Bo to połączone fakty. Charli XCX kojarzy mi się po trochę z wokalem Elly Jackson, po trochę stylistyką Grimes, a kawałek „Nuclear Seasons” ma w sobie dziwne echa „It’s my life”  z wokalem Gwen Stefani. Dla mnie Charli jest objawieniem co najmniej ostatniego weekendu, a może i zostanie w mym odtwarzaczu na dłużej. Jeśli „Nuclear Seasons” i drugi kawałek, jaki poznałem („Stay Away„) są wyznacznikami jakości całej nadchodzącej płyty, to nagle ten krążek wskakuje do pierwszej piątki najbardziej oczekiwanych w najbliższych miesiącach.

Skomentuj

