TOP 10 – Wykonania piosenek z „Glee”

1 Maj

Wielkimi krokami zbliża się finał trzeciego, jak zwykle nierównego sezonu „Glee”. Czasem zastanawiam się, dlaczego jeszcze oglądam ten serial, który zdaje się tracić swój komediowo-zadziorny pazur ta dobrze znany z sezonu pierwszego. No właśnie – „Glee” jest nieprzewidywalne. Raz to zwykła produkcja dla nastolatków, a za chwilę pełne popkulturowych żartów widowisko dla dorosłych seriale dla nastolatków parodiujące. To, co pozostaje niezmienne – to muzyka.

I tak powoli kończy się trzeci sezon a Ryan Murphy – pomysłodawca serii – zapowiada, że nie będzie to jeden z tych seriali, gdzie nastolatki są po milion lat w szkole średniej. I tak, wkrótce serial opuści lub też zmieni go kompletnie, 6 głównych bohaterów. Po doskonałym muzycznie ostatnim odcinku, poświęconym Whitney Houston (klip powyżej), postanowiłem przygotować swój własny ranking najlepszych „wykonów” z serialu, dla którego przez chwilę Ameryka oszalała.

10. Don’t Stop Believin’

Od tego wszystko się zaczęło i tym też otwieram swój ranking. Musical w formie serialu telewizyjnego? Dla współczesnej młodzieży? Jeszcze 5 lat temu każdy puknąłby się w głowę, a dziś „Glee” jest nagrodzone m.in 6 nagrodami Emmy i 4 Złotymi Globami – w tym dwa lata z rzędu za najlepszy serial w gatunkach „Komedia/Musical”. Pod koniec pilotowego odcinka, kiedy pierwszy raz słyszymy ten numer, chyba każdy kto oglądał wiedział już, że zobaczy następne odcinki…
9. Safety Dance

Pomysł, by postać na codzień będąca na wózku, zatańczyła w czasie flash moba w sekwencji będącej jednocześnie snem – to mogło wyjść wyłącznie spod pióra zakręconych twórców „Glee”. Czego jednak się spodziewać po serialu, którego głównym przesłaniem jest „nie przestawaj marzyć”. Sekwencja doskonale zrobiona.

8. Singin’ in the Rain/Umbrella

http://www.metatube.com/en/videos/42372/GLEE-UmbrellaaSingin-In-the-Rain-Full-Performance/embed/
Pamiętny mash-up zapewnił nagrodę Emmy samej Gwyneth Paltrow. Warto jednak pamiętać, że cały odcinek był doskonale napisany i pełen naprawdę odważnych jak na amerykański mainstream żartów napisanych specjalnie dla Paltrow. Finałowe wykonanie klasyka amerykańskiego musicalu połączonego z równie słynnym singlem Rihanny zaś – fenomenalną kropką nad „i”.

7. Like a Virgin

Świetny montaż, wokale i jednocześnie spójność fabularna? Wyjątkowe, jak na ten serial, połączenie sprawia, że wybacza się nawet dosadność tej wersji piosenki (to częsty przypadek, że słowa piosenki w „Glee” brane są bardzo dosłownie).

6. Defying Gravity

Chyba jeden z pierwszych ukłonów w stronę Broadwayu plus pierwszy duet, w którym swoje możliwości prezentują wspólnie Kurt (Chris Colfer) i Rachel (Lea Michele). Z ekranu powiało, nie pierwszy raz, magią… Jakby ktoś był ciekawy, piosenka pochodzi z wielkiego przeboju Broadwayu „Wicked”.

5. Bohemian Rhapsody

Gwiazda z Broadwayu Jonathan Groff – gościnnie tutaj – wyśpiewuje klasyk Queen w sposób taki, że przechodzą mnie ciarki. Idealny podkład do finałowego odcinka pierwszego sezonu, zmontowany na zmianę z ujęciami z porodu Quinn (Diana Agron)

4. Somebody to love

Jesli ktoś myślał, że udało im się raz – z „Don’t Stop Believin'” – ale już drugi raz się nie uda, to musiał poczekać do piątego odcinka, by zostać wyprowadzonym z błędu. „New Directions” jako chór wykonali tu klasyk Queen w sposób absolutnie wyjątkowy, a finałowa nuta w wykonaniu Mercedes (Amber Riley) – czapki z głów…

3. Rumor Has It/Someone Like You

Ten występ powinno się puszczać każdej dziewuszce, która postanawia zaśpiewać piosenkę Adele w formatach typu „X-factor” czy „Must be the Music”. tak się to robi, bo chodzi nie tylo o wokal, który niewątpliwie i Naya Rivera i Amber Riley mają znakomity, ale również o emocje. Tu zagrane wyśmienicie i posłużyły za doskonałą ilustrację odcinka poświęconego lesbijskiemu coming outowi Santany (Naya Rivera).

2. Rain on my parade – Lea Michele

Za cały komentarz wystarczy tytuł musicalu, z jakiego akurat nie pochodzi ta piosenka – „A Star Is Born” (ta jest z „Funny Girl”). Lea udowodniła, że jej obsesja na punkcie bycia nową Barbrą Streisand ma uzasadnienie wokalne. Na dowód i by zamknąć usta tym, którzy mówią, że Ci aktorzy tak naprawdę śpiewają przeciętnie, a całość jest super obrobiona przez kompy, wrzucam tym razem nie fragment odcinka, a  występ Michele z nagród Tony.

1. Cough Syrup – Darren Criss

Chyba najlepszy moment telewizyjny w tym roku, a na pewno najlepsza scena tego serialu. problem inności i wykluczenia jest w nim wyjątkowo często poruszany. Tym razem oprawca zmienia się w ofiarę, gdy jeden z osiłków prześladujących jawnego homoseksualistę Kurta sam okazuje się gejem. Kiedy sprawa wychodzi na jaw dochodzi do próby samobójstwa, zilustrowanej przepięknie właśnie tą piosenką (w oryginale zespół Young The Giant). Moim zdaniem najlepsze, najbardziej emocjonalne wykonanie w całym serialu i jego do dziś najmocniejsza scena.

Tyle podsumowań. Jeśli ktoś ma swoje typy, też chętnie je usłyszę…

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: