Adele – Skyfall

5 Paźdź

No i jest wyczekiwana przez wielu piosenka Adele do nowego Bonda i nie wiem jak Wy, ale ja jestem… rozczarowany. Wydawało mi się, że podejściem do Bonda od czasu, kiedy główną rolę otrzymał Daniel Craig, miała być świeżość. Poprzednie dwie piosenki – „You know my name” Chrisa Cornella i „Another Way to Die” duetu Alicia Keys i Jack White spełniały tę rolę. Były też całkiem dobrymi numerami funkcjonując poza czołówką Bonda.  W tym przypadku… nie wiem. Rozumiem, że Sam Mendes chciał bardziej klasycznej piosenki bondowskiej, ale czegoś mi w tej piosence brakuje (dobrego tekstu? większych emocji?).

Coś mi tu jednak nie pasuje… To jakby konkurs ile razy można zaśpiewać „Skyfall” na tle motywów muzycznych mających już 50 lat (dziś mija rocznica premiery pierwszego filmu o Bondzie). To jakby blade odbicie bondowskich piosenek Shirley Bassey. Jakby każdy takt już gdzieś w serii o Bondzie się pojawił. Może to i niegłupie żeby po dwóch filmach, gdzie motyw Bonda praktycznie się nie pojawiał, wprowadzić go w ten sposób. Niemniej jednak nie jest to powalająca na kolana kompozycja.  Oczywiście Adele jest klasą samą w sobie, orkiestra brzmi pięknie itd. Ale już głos Adele na tle orkiestry miejscami nawet mnie drażni. W dodatku wydaje mi się ta piosenka tworem okropnie wtórnym i, niestety, nudnym.  Dla porównania poniżej Jack White i Alicia Keys:

Jedna odpowiedź to “Adele – Skyfall”

  1. Natalia 08/10/2012 @ 08:17 #

    Alicia i Jack to jedna z moich najbardziej ulubionych bondowskich piosenek, jest świetna i taka właśnie w stylu 007. Nigdy nie rozumiałam dlaczego była krytykowana.

Skomentuj

