Podsumowanie 2012: Płyty (Polska)

28 Gru

Podsumowania to fajna sprawa. Pozwalają wyprowadzić umysł z błędu, że ten rok to już na pewno był gorszy niż poprzedni i nic ciekawego w głośnikach/na ekranach się nie pojawiło. Dlatego też dziś o ulubionych EP-kach i płytach 2012. Podsumowania są w końcu po to, by ktoś kto nie miał czasu słuchać lub przegapił coś w 2012 mógł ten błąd nadrobić. Jesli więc ktokolwiek posłucha płytki z tej listy i mu się spodoba, to warto było robić to podsumowanie. Oto moje ulubione płyty 2012:

Polska (tu nie dzieliłem na EP-ki i LP):

1. Maria Peszek – Jezus Maria Peszek

Wszystko, co napisałem o niej w recenzji powtarzam dziś ze zdwojoną mocą.

2. Ul/Kr-Ul/Kr

Największe odkrycie końcówki roku (dzięki innym podsumowaniom). Płyta krótka, pokręcona, niegłupia, alternatywnie przebojowa.

3.Tres.B – 40 Winks of Courage

Druga płyta jest mroczniejsza, spójniejsza i ciekawsza niż poprzednia, ale zespół zachował melodyjność, za którą tak polubiłem ich poprzedni krążek.

4. Brodka – Varsovie

Tylko dwa kawałki plus kilka remiksów, ale już pokazują jak wysoko pnie się Brodka w swej popowej drodze. To już naprawdę był światowy poziom.

5. Hey – Do rycerzy, do szlachty, do mieszczan

Dla mnie osobiście dużo słabsza niż „MURP” i zbyt podobna do ostatniej Nosowskiej solowej, ale to wciąż klasa sama dla siebie na polskim rynku.

6. Fair Weather Friends – Eclectic Pixels

Największy potencjał w polskim popie, jaki odkryłem na tych wakacjach i choć po ich wrocławskim koncercie stwierdzam, że długa droga przed nimi, to wysoka i tak lokata dla tego zespołu z ogromnym potencjałem indie-przebojów.

7. Kamp! – Kamp!

Wciąż nie mogę się zdecydować, czy to nie rozczarowanie roku. mam mieszane uczucia do tej płyty, ale znane wcześniej kawałki i kilka z tych nowszych są naprawdę dobre. Jako całość jednak coś mi nie gra do końca i stąd bardziej wyróżnienie.

Skomentuj

